ΠΟΥ ΠΑΕΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΑΣ;


Ως εκπαιδευτικός, προβληματίζομαι σοβαρά με τα τεκταινόμενα στον χώρο της Δημόσιας Παιδείας της πατρίδας μας. Με τις αλλαγές που προωθούνται από το Υπουργείο Παιδείας, επιχειρείται η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, πράγμα που αποτελεί το πρώτο και καθοριστικό βήμα για την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίησή της.

  Επίσης, με τον ίδιο Νόμο 4823/2021 - Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις:

  • Παγιώνεται ένα σύστημα γραφειοκρατίας για τον εκπαιδευτικό που έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια πολύτιμου χρόνου για την προετοιμασία της διδασκαλίας του.
  • Η σχεδιαζόμενη αξιολόγηση οδηγεί στην περαιτέρω υποβάθμιση της εκπαίδευσης, με τη δημιουργία σχολείων διαφορετικών κατηγοριών και ταχυτήτων αντί να επιδιώκει την αναβάθμισή της.
  • Νομοθετείται η ανεύρεση οικονομικών πόρων με την αξιοποίηση των σχολικών κτηρίων, υποδομών και εγκαταστάσεων και θεσμοθετείται επίσημα η χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων με δωρεές, χορηγίες και παροχές από τρίτους. Με τον τρόπο αυτό, το κράτος μεταφέρει την ευθύνη λειτουργίας της εκπαίδευσης στις πλάτες των γονέων και των εκπαιδευτικών, αντί να εξασφαλίζει σύγχρονες υποδομές για όλα τα σχολεία.

   Με τις πολιτικές αυτές, η εκπαίδευση οδηγείται σε αδιέξοδο αντί να λυθούν τα χρόνια προβλήματά της, όπως είναι η υποστελέχωση του προσωπικού, η αναβάθμιση των κτηρίων, η ύπαρξη σύγχρονου υλικοτεχνικού εξοπλισμού και η μείωση των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να προωθηθεί η ουσιαστική γνώση. Ακόμα, είναι ορατός ο κίνδυνος να αποκλεισθούν τα παιδιά των χαμηλών οικονομικών στρωμάτων από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως συνέβαινε κατά τις δεκαετίες 1950 – 1960. Κάτι τέτοιο όμως εκτός από άδικο είναι και αντισυνταγματικό.

 

Σαραντούλα Κεφαλά - Κουφού 

Υποψήφια Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Λακωνίας

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΑΣΧΑ ΚΥΡΙΟΥ ΠΑΣΧΑ !

ΣΤΟΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ ΠΕΤΡΙΝΑΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΙΑΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΔΙΟΥ ΣΤΗ ΣΠΑΡΤΗ