ΤΟ ΛΑΚΩΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Στη Λακωνία δεν έχουμε δει ποτέ κατά τις τελευταίες δεκαετίες να εκτελείται κάποιο μεγάλο έργο από την Πολιτεία και έτσι δεν φτιάχνουμε καινούργιους δρόμους, αλλά και εάν φτιάξουμε, απλά, δεν τους χρησιμοποιούμε. Πρώτο παράδειγμα, ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο – Σπάρτη, ο οποίος δεν χρησιμοποιείται από τους Λάκωνες οδηγούς ΙΧ και ΔΧ οχημάτων, επειδή είναι αρκετά μακρύτερος από τον παλαιό, που συνδέει τη Σπάρτη με την Τρίπολη και είναι και επιβαρυμένος οικονομικά με τα τέλη των διοδίων. Δεύτερο παράδειγμα, η παράκαμψη των Βουτιάνων, την οποία αποφεύγουν οι οδηγοί βαρέων οχημάτων όταν ανεβαίνουν προς Τρίπολη, λόγω της μεγάλης καταπόνησης και φθοράς των κινητήρων των αυτοκινήτων, από την μεγάλη ανωφέρεια του δρόμου.
Είναι πραγματικά παράδοξο το γεγονός, να βλέπεις τα μεγάλα φορτηγά με ρυμουλκούμενη καρότσα (νταλίκες) να αραδιάζονται και να περνούν αργά – αργά μέσα από τον στενό δρόμο του οικισμού των Βουτιάνων, πηγαίνοντας προς την Αθήνα, βαρυφορτωμένα με τα λακωνικά προϊόντα. Τότε διερωτάσαι: Πόσους δρόμους θα φτιάξουμε ακόμα, αλλά δε θα τους χρησιμοποιούμε;
Δε γνωρίζουν άραγε οι ιθύνοντες, ότι για να είναι αποτελεσματική η δαπάνη για ένα δημόσιο αγαθό, θα πρέπει το κοινωνικό κόστος (φόροι) να είναι ανάλογο με το κοινωνικό όφελος, του οποίου ένδειξη αποτελεί η ζήτηση του αγαθού; Στην οδοποιία της Λακωνίας, φαίνεται για άλλη μια φορά η αναποτελεσματικότητα του σχεδιασμού και των επιλογών της Πολιτείας.
Σαραντούλα Κεφαλά - Κουφού
Υποψήφια Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Λακωνίας
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου